Algemene voorwaarden

 

1. Bedrijfsgegevens

1.1. Onder naam van Lize Abrahams

1.2. Ondernemingsnummer 1000006850. Soulmade Gifts is vrijgesteld aan BTW.

1.3. Adres: Akkerstraat 12, 3920 Lommel België.

1.4. Contact via info@soulmadegifts.be

2. Definities en bepalingen

2.1. Wij: Soulmade Gifts.

2.2. Jij: een klant die een bestelling plaatst op de Webshop.

2.3. Klant/Consument: je bent een natuurlijke persoon en koopt Producten aan in onze Webshop die dienen voor privé doeleinden of doeleinden die buiten jouw beroeps-, handels-, ambachts- of bedrijfsactiviteit liggen.

2.4. Klant Onderneming: je bent een rechtspersoon of een natuurlijke persoon en koopt Producten aan in onze Webshop die hoofdzakelijk doeleinden heeft die in je beroeps-, handels-, ambachts- of bedrijfsactiviteit liggen.

2.5. Webshop/Website: https://www.soulmadegifts.be

2.6. Producten: de producten, items of workshops die wij te koop aanbieden via onze Webshop.

2.7. Aankoop: iedere aankoop van een Product die uitgevoerd wordt via de Webshop.

3. Toepasselijkheid

3.1. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op het moment dat je een Aankoop doet in de Webshop. Je stemt hiermee in met de algemene voorwaarden.

3.2. Wanneer er een wijziging wordt doorgevoerd in de algemene voorwaarden, word je hiervan op de hoogte gebracht via e-mail. Bij iedere Aankoop dien je de algemene voorwaarden te accepteren.

 

4. Prijzen en betalingen

4.1. De prijzen op de Webshop zijn exclusief BTW, omdat Soulmade Gifts is vrijgesteld aan BTW.

4.2. Betalingen via de Webshop gebeuren direct bij het plaatsen van een Aankoop.

4.3. Bestellingen op maat kunnen vooraf betaald worden, indien gewenst kan dit ook bij de afhaling. Het is mogelijk dat wij een voorschot vragen bij bestellingen op maat. 

2.3. Op events wordt er steeds direct betaald, het is niet mogelijk om achteraf te betalen.

 

5. Levering

5.1. Bestelde goederen op de Webshop zijn beschikbaar voor levering. De verzendkosten zijn steeds voor de klant. 

5.2. Soulmade Gifts kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade tijdens het leveringsproces. Wel zoeken we een gepaste oplossing indien er iets mis loopt tijdens het leveringsproces.

5.3 Indien er gekozen wordt voor levering, wordt uw bestelling verzonden op 2 momenten in de week: op dinsdag of op vrijdag. Uw bestelling wordt dus binnen de 3 werkdagen opgestuurd (uitzonderlijk langer wanneer er feestdagen zijn).

 

6. Herroepingsrecht en retour

6.1. Als Klant krijgt heeft u wettelijk gezien recht op herroeping zoals bepaald door FOD Economie. U heeft hierop recht wanneer u dit meldt tot 14 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling.

6.2. Een herroeping dient steeds schriftelijk via mail te gebeuren, na bevestiging van Soulmade Gifts, heeft de Klant 14 kalenderdagen de tijd om de gekochte goederen in originele staat terug te bezorgen.

6.3. De terugbetaling gebeurd wanneer we de goederen in zijn geheel terug ontvangen én wanneer de goederen in originele staat verkeren. De Klant krijgt dan het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) terugbetaald.

6.4. De Consument is aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de goede werking van de goederen vast te stellen.

6.5. De Klant dient de retourkosten zelf te betalen. Indien gewenst, kan een retour ook op een afgesproken tijdstip langsbracht worden.

6.6. De Klant kan geen herroepingsrecht uitoefenen op verzegelde Producten omwille van gezondheidsbescherming of hygiënische redenen. Dit betreft alle oorbellen in ons assortiment.

6.7. De Klant kan geen herroepingsrecht uitoefenen op geleverde goederen die zijn vervaardigd volgens de specificaties van de Consument of
goederen die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn. Dit betreft onze bestellingen op maat.

 

7. Garantie en herstellingen

7.1. U heeft als Klant 2 jaar garantie op de Producten onder het principe van non-conformiteit. D.w.z. dat het geleverde goed niet overeenkomt met het gevraagde of bestelde Product. 

7.2. Indien u een gebrek vaststelt, dient de Klant dit binnen 2 maanden na vaststelling te melden. Na melding heeft u recht op een kosteloze herstelling of vervanging (in functie van wat mogelijk is). 

7.3. Wanneer de Klant merkt dat het Product na aankoop defect raakt, kan deze een herstelling vragen. Het defect mag geen gevolg zijn van zelf toegebrachte schade of het niet opvolgen van de verzorgingsmaatregelen. 

Bijvoorbeeld: steker van een stud komt los na 3 maanden, wordt vervangen. Oorbel laten vallen en erop gaan staan, valt niet onder garantie.

7.4. Eventuele verzendkosten voor herstellingen zijn voor de Klant. De goederen kunnen ook steeds na afspraak aan huis gebracht worden. 

 

8. Privacy

8.1. Als Klant bent u niet verplicht om een account op de website aan te maken. Wel hebben we enkele basisgegevens nodig (naam, e-mailadres, adres) om uw bestelling te kunnen opnemen en de eventuele verzending in orde te brengen. 

8.2. Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het verwerken van bestellingen. Soulmade Gifts zal nooit ongewenst mails versturen of sms'en/bellen naar uw gsm nummer. Dit gebeurt enkel wanneer het nodig is voor het goede verloop van uw bestelling.

8.3. Persoonsgegevens die gebruikt worden voor het klantbeheer worden bewaard voor de termijn die wettelijk noodzakelijk is.